Kvinnliga produkter populära online

Försäljning av kosmetik och parfymer ökade med hela 58 % under 2004, datorförsäljningen ökade med 13 procent.

I den amerikanska e-handeln förra året observerade man en tydlig trend att försäljningsökningen för produkter som traditionellt köps av kvinnor har varit högre än den för typiskt manliga produkter.
Det tog sig uttryck i en 58 procentig ökning för kosmetik och parfymer under 2004, medan datorförsäljningen ökade med 13 procent. Den amerikanska e-handeln växte med 24 procent under förra året.

Fler nyheter

Google lanserar betaltjänst
Google tar ett nytt grepp om marknaden på nätet. Idag lanserade sökmotorjätten en länge förutsedd betaltjänst [...]
E-handeln växer i Norden
E-handeln i Norden växer stadigt. Bland dem som har tillgång till internet använder nu över hälften nätet för att [...]
Guldår för e-handel
På ett år har antal inköp på nätet ökat med 93 procent i Europa. Men kunderna köper allt billigare saker [...]
Prisskillnaderna online ökar allt mer
Under de senaste åren har skillnaden mellan snittpriset på en produkt och det lägsta priset ökat från 13 procent till 18 [...]

Vilka är vi?

Preemtech är ett finlandssvenskt företag med säte i Vasa, Finland. Vårt huvudsakliga marknadsområde består av Sverige och Finland.

E-handel är vår kärnverksamhet och vi har producerat profesionella e-handelslösningar sedan 2004 då verksamheten grundades.

För oss är kvalitet och god service det enda som räknas. Man kan konkurrera med priser, kvantitet och marknadsföring osv. men man kan aldrig fuska med kvalitet. Vår ambition är att alltid vara snabba, flexibla och kunna leverera konkurrenskraftiga helhetslösningar för e-handel.

Preemtech
Strandgatan 16 A 10
65100 Vasa
Finland
Momsnummer: FI1913479-7

Lämna oss ett meddelande...